מטרת הבלוג

בלוג זה משמש כבלוג לימודי במסגרת הלימודים לתואר השני במסלול "תקשוב ולמידה", במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה .

יום שבת, 21 בינואר 2012

לימודים דיגיטליים ומשעשעים מסייעים ללמידה טובה יותר....


הצלחה בלימודים מחייבת התמדה, ריכוז, חשיבה ורצינות. כך לפחות חשבו עד לפני עידן האינטרנטי.
בעבר על מנת ללמוד חומר לימודי כלשהו היה על התלמיד לשבת מול ספרים עבי קרס עם אותיות שחורות קטנות על רקע שכמעט ואיננו לבן מרוב המלל ולזכור כמויות אדירות של חומר לימוד, מעבר לזה היה עליהם לפתור מאגרי שאלות רבים, שהייתה מלוות בדרך כלל בחזרה רבה על החומר הלימודי, כל הזמן באותה השיטה. בשיטה זאת מי שלא ניחן בכושר ריכוז, רצון להתמיד ולהשקיע היה נושר בשלב כלשהו בדרך מרמת ההשקעה הנצרכת ובכך היה נוחל כישלון, ירידה משמעותית ביכולת האמיתית שלו בתוצאות המבחן על חומר הלימוד.
כשלמדנו על משחקים והאינטרנט והשילוב הנהדר של שניהם כדרך נפלאה ללימוד החומר חשבתי בתחילה כי שיטה זאת מחדשת ומרעננת את הלומדים, עם זאת הייתה לי מין התנגדות פנימית, הייתכן כי חומרי הלימוד שלנו יוכלו להילמד על ידי משחקים ואנימציות?
לאחר חשיבה רבה, עיון בשיטה החדשה ובשיטה הישנה, הגעתי למסקנה פשוטה, תפקיד הלימודים הדיגיטליים הוא להשלים בצורה משעשעת את הלימודים בשיטה הישנה. לדוגמא, אם ניקח את המשחק "מי רוצה להיות מיליונר" שעשועון בו יש לענות על שאלות מתוך  4 תשובות אמריקאיות, אמנם לא באמת אפשר ללמוד ככה חומר למבחן, אך מי שלמד את החומר פעם אחת, והוא מעוניין לשבת ולבדוק את הידיעות שלו, לראות מה הוא זוכר ומה לא, לראות על איזה נושא ספציפי הוא צריך לחזור, וכן לשים לב לנקודות ספציפיות, משחק זה עשוי להיות מצוין, הן לתלמידים מצטיינים והן לתלמידים שמהר מאוד רצים ללימוד דרך השעשועון ומתעכבים מעט מאוד בשלב הלמידה הרגיל.
האינטרנט פותח למעשה למורה ולתלמיד אינסוף של אפשרויות ללימוד חומר והעברתם מסרים, חשוב להדגיש כי שיטות אלו לא פותחו רק עבור תלמידים שלא מסוגלים ללמוד בצורה הישנה, אלא גם עבור תלמידים מתמידים בעלי כוח שקידה רב עבור השיטה המסורתית אך לימוד באמצעות חוויה ישפר עוד יותר את רמת הידע והבקיאות שלהם בחומר הלימוד.


                                                              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה