הלוח המסורתי מוחלף בצורת לימוד חדשנית יותר:
במקום הגירים והלוח הירוק הופיעו הטושים המחיקים על גבי הלוח הלבן. וגם הם מוחלפים לטובת איכות הסביבה והתקדמות הטכנולוגיה בלוח המחובר אל מחשב וברקו. המורה עדיין נשאר בעמדתו מתווך ומלמד את התלמידים אמצעי למידה והרגלים שמשמשים אותם לחיים. בדרך זו מורה לא צריך לבזבז זמן על כתיבת המידע על גבי הלוח ולהמתין עד שהתלמידים יעתיקו ויפנימו. בשיטת לימוד המשלבת לוח חכם המורה מכין את המידע עם מצגת שלאחר השיעור הוא יכול להעלות לאתר או לשלוח לתלמידים בדוא"ל . כאשר התלמידים לא צריכים להשקיע אנרגיה בסיכום המידע הם יכולים להתרכז בלימוד. הלוח החכם הוא דינאמי ומאפשר מידע חזותי. אם בפעם בכיתת מדעים היו ממש מעבירים ניסוי שהיה עולה למערכת כסף רב וגם אז קשה לראות מכל מקום בכתה ואחרי השיעור לא היה לו זכר, כיום ניתן להדגים את כל הניסוי על גבי מסך ענק בכתה.
להתגבר על הבעיות הטכנולוגיות:
כפי שכתבתי בפוסט הקודם על מכשול סבסוד המערכת המתוקשבת, ברגע שמתגברים על המכשולים הטכנולוגיים – הלוח האינטראקטיבי יכול להיות מושלם עבור תלמידים שאינם בתלם. תלמידים חלשים או בעלי לקות שמיעה יכולים להימצא בכתה רגילה במקום בכיתת שילוב. גם תלמידים עולים יוכלו להשתלב בקלות יותר. על כל שאלה של חוסר הבנת המילים יוכל המורה לתרגם מיידית בעזרת כלי תרגום של האינטרנט. בעיה נוספת עולה במאמר http://merkazh.blogspot.com/2009/05/blog-post_30.html כל עוד יש חשמל יש שיעור. כאשר יש הפסקת חשמל יימדד המורה גם בכישורי ההוראה הרגילים.
המערכת אינה מחליפה את המורים אלא מייעלת את העבודה:
אני שמח להיות מורה בישראל של 2011. מורה בתוך מערכת שמשקיעה אמצעיים רבים לקידום תלמידים וייעול המערכת. אני שמח שאני נמצא בתוך המהפך הטכנולוגי הנפלא של הטמעת עזרי הוראה טכנולוגיים בכתה כמו לוח אינטראקטיבי . השימוש בלוח מוציא ממני כמורה יכולות אדירות של מתודולוגיה. הלוח החכם יציב אותי בעמדה חזקה יותר כמו את כל המורים שישתמשו במערכת הנפלאה הזו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה